Cloudové technologie: stručná navigace úspěšným přechodem

Barbora Nováková

Barbora Nováková
24. 08. 2023

Cloudové technologie: stručná navigace úspěšným přechodem

Přechod na cloud je více než jen technologická změna, je to strategické rozhodnutí, pro které je potřeba mít dostatek informací. Připravili jsme stručného průvodce, který vám poskytne přehledný pohled na tuto technologii – od strategických základů až po realizaci přechodu a navigaci výzvami, které můžou po cestě vzniknout.

V éře digitálního věku se stále více firem obrací ke cloudovým technologiím. Mezi jejich hlavní motivy patří například potřeba větší flexibility v dynamicky se rozvíjejícím digitálním světě, dosluhující hardware nebo i snaha o úspory v rozpočtu v IT oddělení. Cloud bezesporu přináší řadu výhod – od optimalizace firemních procesů, zlepšení kvality služeb až po výrazné snížení nákladů na IT infrastrukturu.

Datová centra také nabízejí mnohem robustnější ochranu, a to jak fyzickou, tak digitální, ve srovnání s firemními servery. O2 datová centra jsou chráněna proti nepředvídaným událostem, jako je poškození ze strany zaměstnance (server je na stole a vylije se do něj káva), výpadek elektrického proudu, požár, a dokonce i přírodní katastrofy.

Navíc O2 cloud poskytuje další vrstvu virtuální ochrany, jejímž srdcem je Next Generation Firewall umístěný přímo v datovém centru, který neustále monitoruje přístup do internetové sítě. Ve spojení s O2 AntiDDoS ochranou dohledovým centrem a poradenskými službami v oblasti kybernetické bezpečnosti, nabízí O2 firmám komplexní bezpečnostní řešení.

Je ale potřeba mít na paměti, že cloudová řešení přicházejí i s některými nevýhodami. Mezi ty nejčastější patří obava ze závislosti na poskytovateli cloudových služeb. Ve chvíli, kdy vašeho dodavatele postihne výpadek, může zamezení přístupu k datům vaši firmu zásadně ovlivnit. Další problém může nastat, když poskytovatel cloudových služeb neimplementuje dostatečně pokročilé bezpečnostní protokoly a data uložená online mohou být zranitelná vůči kybernetickým útokům. A v neposlední řadě může být přesun aplikací a dat do cloudu náročný proces. Špatně řízená migrace pak vede k problémům s kompatibilitou, ke ztrátě dat nebo jiným komplikacím.

Klíč k úspěšnému přechodu na cloud: komunikace a pečlivá příprava

Rozhodnutí přejít na cloud je strategickým krokem, který vyžaduje pečlivou přípravu a přesné provedení. K tomu nezbytně patří byznys analýza a technický audit, kde potenciální dodavatel zhodnotí aktuální IT potřeby vaší firmy. 

Součástí tohoto procesu je také rozlišení mezi kritickými a nekritickými aplikacemi. Zatímco kritické aplikace můžou vyžadovat delší pilotní provoz a pečlivější přípravu, nekritické aplikace lze převést do cloudu rychleji.

Vybraný dodavatel navrhne migrační plán a v pilotním provozu otestuje navržené řešení, jehož bezchybný průběh je zásadní pro spuštění v ostrém provozu. Navíc většina poskytovatelů (včetně O2) nabízí bezplatné období na vyzkoušení cloudového řešení. Tak si můžete zdarma vyzkoušet, jestli vám poskytovatel bude vyhovovat.

Co napsat závěrem? Přechod na cloud může být pro firmu významným krokem. Výběr správného poskytovatele cloudu a kontinuální komunikace jsou klíčem k úspěšnému přechodu. Přechod na cloud přináší řadu výhod a může být skvělou investicí do budoucnosti vaší firmy.

O2 Cloud nabízí komplexní služby a technické řešení, které vám umožní přenést firemní data s maximální efektivitou a bezpečností. Je flexibilní a lze ho přizpůsobit podle konkrétních potřeb vaší firmy. Veškerá data jsou uložena ve dvou datových centrech v České republice, které nepřetržitě monitorujeme a pravidelně udržujeme. Navíc je první měsíc zcela zdarma a bez závazků, což vám umožní vyzkoušet platformu a posoudit, zda splňuje vaše požadavky. Zajímá vás naše řešení víc? Dejte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme.

Co si z článku odnést:

  • Cloudová řešení přináší firmě silnější zabezpečení dat, než standardní firemní servery a to jak na fyzické, tak digitální úrovni.
  • Cloud od O2 má navíc další vrstvy ochrany, jako je Next Generation Firewall nebo O2 AntiDDoS ochranu.
  • Přechod na cloud je náročný proces a je nutné si dobře vybrat dodavatele i se důkladně na migraci připravit.


Barbora Nováková Barbora Nováková
Marketingový specialista pro B2B

Sdílet

Byl pro vás článek užitečný?

Nenašli jste, co jste hledali? Dejte nám vědět, co můžeme zlepšit. Děkujeme

Mohlo by vás zajímat

DALŠÍ ČLÁNKY
8 pravidel, se kterými ve firmě zavedete politiku bezpečných hesel

8 pravidel, se kterými ve firmě zavedete politiku bezpečných hesel

8 pravidel, se kterými ve firmě zavedete politiku bezpečných hesel
Poněkud drahý teambuilding. Jak firma přežila útok ransomwarem LockBit

Poněkud drahý teambuilding. Jak firma přežila útok ransomwarem LockBit

Poněkud drahý teambuilding. Jak firma přežila útok ransomwarem LockBit
ChatGPT nemusí vědět všechno. Která data rozhodně nesdílet s modely AI?

ChatGPT nemusí vědět všechno. Která data rozhodně nesdílet s modely AI?

ChatGPT nemusí vědět všechno. Která data rozhodně nesdílet s modely AI?
Jak AI ovlivňuje hacking? Rozhovor s odborníkem Danielem Hejdou

Jak AI ovlivňuje hacking? Rozhovor s odborníkem Danielem Hejdou

Jak AI ovlivňuje hacking? Rozhovor s odborníkem Danielem Hejdou
QR kódy: nová hrozba, na kterou si dejte pozor

QR kódy: nová hrozba, na kterou si dejte pozor

QR kódy: nová hrozba, na kterou si dejte pozor
Roste počet DDoS útoků na aplikace. Jak se bránit, radí Radek Šichtanc

Roste počet DDoS útoků na aplikace. Jak se bránit, radí Radek Šichtanc

Roste počet DDoS útoků na aplikace. Jak se bránit, radí Radek Šichtanc
Stanovte si rozsah řízení kybernetické bezpečnosti, radí firmám na seminářích NIS2 experti z O2

Stanovte si rozsah řízení kybernetické bezpečnosti, radí firmám na seminářích NIS2 experti z O2

Stanovte si rozsah řízení kybernetické bezpečnosti, radí firmám na seminářích NIS2 experti z O2
Otestujte ve firmě phishing. 5 kroků, jak vytvořit simulovanou phishingovou kampaň

Otestujte ve firmě phishing. 5 kroků, jak vytvořit simulovanou phishingovou kampaň

Otestujte ve firmě phishing. 5 kroků, jak vytvořit simulovanou phishingovou kampaň