Proč je kyberbezpečnost záležitostí managementu, tedy i vaše?

Úsilí, které věnujete prosperitě své firmy a její značky, může následkem útoku hackerů přijít během chvilky nazmar. Finanční výsledky, pověst i budoucnost celé firmy jsou dnes přímo závislé na úrovni její kyberbezpečnosti.

SCROLL

Protože úspěšný kyberútok znamená ztrátu zákazníků i reputace.

Hodnotu dat si neuvědomíte, dokud o ně nepřijdete. Ztráta osobních údajů vašich zákazníků představuje problém z několika důvodů. Úřad pro ochranu osobních údajů ji může vyhodnotit jako porušení GDPR a uložit pokutu až 20 milionů eur nebo 4 % z obratu za předchozí rok, ale ještě horší může být ztráta důvěry vašich reálných i potenciálních zákazníků, kteří raději přejdou ke konkurenci. A to je u velkých akciových společností téměř vždy důvodem k výměně vedení. Příkladů jsou stovky. Rozhodně však nemusí jít jen o ztrátu dat. Reputace firmy zásadně utrpí jakýmkoli úspěšným kybernetickým útokem, takže se na kyberbezpečnost můžete svým způsobem dívat i jako na investici do budování značky.

31%

hodnoty ztratily akcie společnosti Equifax, která patří mezi top 3 odhadce úvěrových rizik osob v USA, po úniku dat v roce 2017.

53 mil.
dolarů

byla v roce 2021 celosvětově průměrná výše výkupného, o které si hackeři napadeným firmám říkali. Náklady, které musela na nápravu škod nedávného kyberútoku vynaložit nemocnice v Benešově, její zástupci odhadli na 60 milionů korun.

Protože úroveň kyberbezpečnosti má přímý vliv na finanční výsledky společnosti.

Odliv zákazníků, kteří v napadenou firmu ztratili důvěru, získávání těch nových a pokuty od úřadů za to, že jste vystavili své zákazníky riziku, nejsou jedinými finančními ranami, s nimiž se musí nedostatečně zabezpečené firmy vypořádat. Extrémně draho vás vyjde už samotný útok. Třeba nemožnost prodávat či vyrábět během trvání DDoS útoku, výkup ukradených dat od hackerů nebo náklady na následnou sanaci škod. To všechno jsou rány, které je lepší vůbec neinkasovat.

Protože vaše kyberbezpečnost rozhodne o tom, jestli s vámi někdo bude chtít dělat byznys.

Kybernetické útoky, které firmy zasáhnou přes jejich dodavatele, mají statisticky největší šanci na úspěch. Pro firmy se v roce 2021 staly vůbec největší hrozbou a stály je i nejvíc peněz – v průměru 35 milionů korun. Nároky na kyberbezpečnost dodavatelů se proto neustále zvyšují a čím dál častější jsou i jejich bezpečnostní prověrky, které po zavedení evropské směrnice NIS 2 získají úplně nový rozměr. Už dnes firmy nechtějí spolupráci s napadenou firmou riskovat a od roku 2024 už většina z nich ani nebude smět.

32%

velkých organizací bylo podle průzkumu společnosti Kaspersky IT Security Economics vystaveno útokům cíleným na data sdílená s dodavateli. Od roku 2020 se číslo výrazně nezměnilo, ale finanční ztráty byly výrazně vyšší.

Protože noční můrou každého manažera je, že firma, za kterou je zodpovědný a která je součástí jeho profesní a mnohdy i osobní identity, přestane ze dne na den fungovat.

phisingových e-mailů

bylo uživatelům po celém světě rozesláno od chvíle, kdy jste otevřeli tuto stránku a dočetli až sem.

87 %

Zodpovězte 11 otázek a zjistěte, jak jste pro hackery atraktivní

Čím víc zaměstnanců, tím vyšší šance, že někomu unikne heslo. Čím cennější data, tím větší chuť je získat. A čím víc jste na očích, tím spíš po vás hackeři půjdou. Zaškrtněte 11 políček o vaší firmě a zjistěte, nakolik je pravděpodobné, že se letos stanete obětí kyberútoku. Celé to zabere max. 2 minuty.

Spustit